niedziela, 2 grudnia 2012

Światło w ciemności świeci...

Ci, którzy żyją Nadzieją, widzą dalej.
Ci, co żyją Miłością, widzą głębiej.
Ci, którzy żyją Wiarą, widzą wszystko w innym świetle.
- Lothar Zenetti

***

Jednego z letnich wieczorów, dawno temu, przyszła chwila zastanowienia, jak wyglądałby świat, moje, twoje, nasze życie bez Niego. Potem - sen, będący odpowiedzią na tę myśl. Wszędzie panowała ciemność i atmosfera śmierci. Nieistotne, kto umierał i w jaki sposób. To była taka wszechobecna pustka...

Ale jednocześnie całkowite poczucie bezpieczeństwa, bez jakiegokolwiek lęku. Ktoś był cały czas przy mnie. W pewnym momencie zobaczyłam białą świecę. Płonącą pięknym, smukłym, świetlistym płomieniem. Patrzyłam i czułam jej ciepło. Chwilę później myślałam, że zgasła. Wtedy usłyszałam delikatny, cichy i spokojny głos, który nie należał do mnie. Powiedział: „Ta świeca, ten płomień, to twoja wiara w twoim życiu. Raz jest taka silna, świetlista, a teraz myślisz, że świeca zgasła. Przypatrz się, ona nie zgasła, ale migocze. Tak jest z twoją wiarą, ona słabnie, ale nigdy nie gaśnie. I Ja wtedy jestem ciągle z tobą”. 

***

Od jutra Roraty.

Nikłe światełko rozświetlające ciemność, ogrzewające zimny poranek swoim ciepłem. 
Gwar rozmów w studenckiej sali, szybkie śniadanie i bieg na zajęcia. 

Nareszcie! Bo nie mogłam doczekać się tego Czekania

Najwyższy szczyt niecierpliwości...

3 komentarze:

  1. Wiesz jak bardzo Ciebie lubię, szanuję i z uwagą czytam każde słowo, a potem się zachwycam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :) To wiele znaczy, właśnie dlatego piszę - dla takich osób, które tego potrzebują, szukają i może na to czekają... I mam nadzieję, że to komukolwiek pomoże, zmieni spojrzenie, przywróci wiarę i nadzieję na zmiany lub chociaż rozświetli na kilka minut czyjś dzień, będzie taką iskierką... :)

      Usuń
    2. Zawsze czekam z niecierpliwością, bo tak jak powiedziałaś, potrafisz rozświetlić moją duszę. Nie ważne jak miałabym zły humor, u Ciebie zawsze znajdę pocieszenie, jakieś wskazówki... Jestem Twoją fanką, i proszę nigdy nie przestawać pisać ;)

      Usuń